HABER MERKEZİ

“HASTALARIN HAKLARI OLDUĞU GİBİ SORUMLULUKLARI DA VARDIR”

Öztürk, bu yıl Covid-19 pandemi sürecinde hastaları ziyaret ederek hasta hakları konusunda bilgilendirme yapamasalar da basın aracılığı ile bu haklarını hatırlatmak istediğini ifade ederek, şu ifadelere yer verdi: “Hasta Hakları Birimi’nin kuruluş amacının, hasta ve sağlık çalışanlarının yaşadıkları sorunlarda, ortak çözüm üretmeyi hedefler. Bir sağlık kuruluşuna sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin, hizmetten genel olarak faydalanma, eşitlik ilkesi içinde hizmete ulaşma, bilgilendirme, kuruluşunu seçme ve değiştirme, bilgi isteme, mahremiyet özeni, tedaviyi reddetme ve durdurma, sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alma, dini vecibelerini yerine getirebilme ve saygınlık görme hakları vardır. Zaten birimimizde de, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyet ve şikâyetleri her daim değerlendirilmektedir. Hastaların şikayeti, memnuniyeti görüş ve önerisiya da teşekkür etmek istediği personel olması durumunda, sağlık hizmeti aldığı hastanelerdeki ‘Hasta Hakları Birimi’ne başvurmaları gerekiyor. Sorun olay yerinde çözüme kavuşmuyorsa, hastanın şikayetini sistem üzerinden ilgili mercilere aktarılıyor. Eğer konuyla ilgili herhangi bir ihlal varsa, ilgili merciler, hastanenin ilgili birimine geri dönüş yapmaktadır. İhlal yoksa da, yine gerekli bilgilendirmeyi yapıyorlar. Bu bilgilendirme kuruma, personele ve görüş-öneride bulunan kişiye ayrı ayrı gönderilmektedir… Hastaların hakları olduğu gibi sorumlulukları da vardır. Sağlık çalışanını doğru bilgilendirme, verilen tedaviye uymak gibi ayrıntılı bilgi almak için websitemizden de ulaşabilirsiniz.”