AYGÜL KONAR

Milli Eğitim Bakanlığı’nın, 2021 LGS kapsamında 6 Haziran 2021 Pazar günü yapılan merkezi sınavın sonuçlarının açıkladığını hatırlatan Yazla, Bakanlığın yayınladığı LGS raporunda ise, pandeminin yarattığı olumsuz koşullara uygun hareket edilmeyerek eğitimin bu dönem boyunca fırsat eşitsizliği altında ağır aksak sürdürülmesinin olumsuz sonuçlarını ortaya koyduğunu belirtti.

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 83,49’U MERKEZİ SINAVA GİRDİ

Geçtiğimiz yıl sınava giren 1 milyon 472 bin 88 adaydan 181’inin soruların tamamına doğru yanıt verdiğini, bu yıl 1 milyon 38 bin öğrencinin katıldığı sınavda ise, 97 öğrencinin tam puan aldığını bildiren Erol Yazla, 2020-2021 eğitim öğretim yılında 8. Sınıfta eğitime devam eden öğrencilerin ancak yüzde 83,49’unun merkezi sınava girdiğini kaydetti.

Rapora göre; sözel bölümde yer alan soru sayısının 20 olan Türkçe alt testinde doğru cevap sayısı ortalamasının 9,41; soru sayısı 10 olan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük alt testinde doğru cevap sayısı ortalamasının 5,23; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt testinde 6,35 ve yabancı dil alt testinde ise 4,93 olarak gerçekleştiğini belirten Erol Yazla, öğrencilerin en düşük başarıyı 4,20 ortalamayla Matematik alt testinde gösterdiğini, Fen Bilimleri alt testinde doğru cevap sayısı ortalamasının ise 8,04 olarak hesaplandığını, 2020 merkezi sınav sonuçlarıyla kıyaslandığında, bu yıl öğrencilerin daha düşük başarı gösterdiğini, 2020 LGS sonuçlarına göre Türkçe alt testinde ortalama 10,00; Matematik alt testinde 4,89; Fen Bilimleri alt testinde ise 10,21 olarak gerçekleştiğini söyledi.

KIZ ÖĞRENCİLER TÜM ALANLARDA ERKEK ÖĞRENCİLERE GÖRE DAHA BAŞARILI OLDU

LGS 2021’in belki de tek memnun olunacak sonucunun, kız çocuklarının başarıdaki yükselen ivmesi olduğuna dikkat çeken Yazla, Merkezi Sınav Puanı ile yerleşen öğrencilerin cinsiyetlerine bakıldığında kız öğrencilerin tüm alanlarda erkek öğrencilere göre daha başarılı olduklarına kayıt düşerken, açıklanan rakamlara bakıldığında, yapılan hatalardan hiçbir zaman ders alınmadığını, çocukların emeklerini ve hayallerini yok sayan MEB’in LGS’yi derhal kaldırması gerektiğini, eğitimde fırsat eşitliğini bir an önce sağlaması gerektiğini vurguladı.

“SINAVLARIN, BU KADAR ÖNEMLİ HALE GETİRİLMESİ, PEDAGOJİK OLARAK YANLIŞTIR”

Eğitim-İş Keşan Temsilcilik Başkanı Erol Yazla, sınav merkezli bir eğitim sisteminin, özellikle yaşları küçük çocuklar için doğru olmadığını belirterek, şu açıklamalarda bulundu:“Eğitim-İş olarak tekrar vurguluyoruz; sınav merkezli bir eğitim sistemi, özellikle yaşları küçük çocuklarımız için doğru değildir. Sınavların, ortaokul çağındaki çocuklar için bu kadar önemli hale getirilmesi, pedagojik olarak yanlıştır. Üstelik o yaştaki çocukların başarılarını ölçme ve değerlendirmeye dair sınav yapmaktan başka metotlar da vardır. LGS’yi getirirken de iki yıldır Covid-19 tehdidi altında çocuklarımızın hayatını hiçe sayarak fırsat eşitsizliğini görmezden gelerek bu sınavı yaparken de tüm itirazlara kulağını tıkayan MEB’e sesleniyoruz: Daha önce de defalarca dile getirdiğimiz gibi merkezine sınavı değil; insanı, çocukları koyan bir eğitim sistemi şarttır. Çocuklarımızın istediği okullarda, yetenek ve yönelimlerine göre, ailelerinin gelir durumuna bakılmadan, çağın gelişmeleriyle ve değerleriyle iç içe eğitim gördüğü bir Türkiye; Eğitim-İş'in verdiği laik, parasız, bilimsel ve adil eğitim mücadelesiyle yaratılabilecektir.”