AYGÜL KONAR

Günday, kurbanlık satışlarının geçen yıllara göre azaldığını dile getirerek, kurbanlıkların büyük bir bölümünün yetiştiricinin elinde kaldığını belirtti. 

“MARKETLERİN KURBAN ETİ SATMASI ÜRETİCİYE ENGEL OLUYOR”

Özellikle marketlerde kilo ile kurbanlık satışlarına karşı bir yaptırım olması gerektiğini vurgulayan Şenol Günday, “Marketlerin kurban eti satması üreticiye engel oluyor. Televizyonlarda reklamı döndü, şu kilo şu fiyat diyor. Tabi ticareti bizi ilgilendirmez fakat üreticinin hakkı yeniyor. Bu olmaması gereken bir uygulama. Üreticinin İstanbul’da malı elinde kalıyor. Adam İstanbul’a hayvanını satmak için götürüyor. Bir de bu üretici, hayvanını götürmek için yaptığı masraf üzerine, satamayınca geri getirmek için de aynı masrafı yapıyor. Kar yapamadığı halde, bir de üstüne zarar etmiş oluyor” diye konuştu.

“BÖYLE DEVAM EDERSE İLERLEYEN YILLARDA KURBAN BAYRAMLARINDA DAHA KÖTÜ SENARYOLARLA KARŞILAŞABİLİRİR”

Kurban kesimlerinde bir düşüş yaşandığını, vatandaşların pandeminin de etkisiyle eskisi gibi kurban kesmediğini ifade eden Şenol Günday, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Kurbana talebin azaldığını rahatlıkla söyleyebilirim. Artık kurban bayramlarında eskisi gibi kurban kesilmiyor. Küçükbaşta kesimin düşüşte olduğunu biliyoruz fakat büyükbaş konusunda bir şey söyleyemiyorum. Hayvan az olmasına rağmen, üreticinin elinde kaldı. Hayvan sayısı bu kadar azken, tüm kurbanlıkların satılması gerekirdi. Buna bakarak kesimin diğer yıllara göre azaldığı konusunda net olabiliyoruz. Bunun yanı sıra genç nesil de artık üretimden vazgeçiyor. Köylerdeki üretici yaş ortalaması 57-58’lerde. Girdilerin yüksek olması, maliyetlerin fazla olması, üreticiye sağlanamayan imkânlar dolayısıyla köylerdeki göç olayları, genç nüfusu kaybetmek gibi durumlardan kaynaklı olarak üretim düşüyor. Genç üretici çok az. Genç çiftçiyi destekleyici projeler üretilmeli, geri dönüşü geçtik artık. Durum böyle devam ederse ilerleyen yıllarda kurban bayramlarında daha kötü senaryolarla karşılaşabilir.”